woensdag 25 augustus 2010

Zwemjogging Damme-Brugge

Zondag 22 augustus was het weer de jaarlijkse zwemjogging Damme-Brugge over een afstand van 4000m . Een uitdaging voor menig sportbeoefenaar een uitdaging en waarom daar ook niet eens aan meedoen .
Het was mijn tweede deelname aan de jogging in 2008 voor de eerste keer deelgenomen met een tijd van 1u21’10” voor mijn doen een goede tijd
Dit jaar na vele zwemtrainingen samen met mijn Coach Romano en vele meters in het water als voorbereiding van mijn avontuur de Ironman van Zwitserland in Zurich, voelde ik me goed in het nate en daarom wou ik nog eens deelnemen aan de wedstrijd Damme-Brugge .
En misschien eens de kans om mijn Coach voor te zijn in een discipline die wel de enige is waar ik hem kan voor blijven want fietsen en lopen doet die ouwe raker nog altijd alsof de jaren bij hem geen vat hebben, menig club genoten kunnen dit bevestigen 
Daarom was ik wel super gemotiveerd hoewel ik door vermoeidheid achter de Ironman niet zoveel meer had getraind op het zwemmen (zelfs in geheel niet veel meer)
Wou ik toch het uiterste uit de kan halen , het weer was goed de water temperatuur zalig rond de 20° met een wetsuit aan is dit prima .
Zou me de dag zelf inschrijven aan de inschrijving gekomen waren er al meer dan 400 man ingeschreven en men zou er niet meer toelaten maar een lieve dame zorgde ervoor dat de nog meer dan 20 atleten die stonden te wachten om deel te nemen toch nog aan een plaatsje konden kom .
De start : met de wagen tot in Damme en daar dan het water in, ik zelf en Romano waren mischien iets te vlug want we hebben zeker 10 minuten in het water gelegen voor de start . Een nogal slordige bedoening boten in het water lagen voor de deelnemers en we moesten bij de staat er helemaal rond zwemmen, dit kon toch wel beter maar ja met zoveel mensen en de organisatie was daar blijkbaar niet op voorzien .
Nu al bij al toch een redelijke start en vanaf de eerste meter ging het goed in het begin is dat wat drummen voor een plaatsje maar na een 250 meter is dit voorbij (niet zoals de Ironman waar het constant drummen is voor je plaats, nu 425 man bij 2200 dit is het verschil)
Een goed constant tempo aanhouden was mijn doel vooral in het begin niet te hevig dat je toch het einde haalt. Maar ik zag dat er ik er veel voorbij zwom maar dat daartegenover weinigen mij voorbij gingen, dat geeft je natuurlijk moed. Eens de bocht voorbij als je de Lamme goedzak ziet liggen in de verte,dan kun je voluit gaan dan is het nog een 1500m of zoiets dus heb ik dat ook gedaan en met een tijd van 1u15’11” ja dat is een verbetering met maar liefst 6minuten bij mijn deelname in 2008 dus een tevreden man en vooral de hoop eens mijn Coach en vriend Romano te kunnen voor zijn en daarom was  mijn eerste vraag ; is Romano al aangekomen ? antwoord nog niet gezien, deed me glunderen ik heb hem toch eens kunnen kloppen. Hoewel ik weet dat dit zeker zijn slechte onderdeel is het zwemmen deed het toch deugt .Romano kwam binnen in een tijd van 1u19'21" dus een hawaii ironman  kunnen kloppen zalig man man is da genieten zeg.
Maar toch bedankt Coach dat je zelf mij hebt leren crawl zwemmen zo een 5 jaar geleden en dat ik je nu kan kloppen in dit onderdeel, we zijn toch goe bezig geweest al zeg ik het zelf k’word wel nooit een superzwemmer maar daar lig ik nie wakker van zolang we kunnen bewegen en er plezier aan beleven .
Nog enkele uitslagen van Lentriac leden 
Plaats    Naam    Tijd
43       Decoster Miguel          0:59:12
48       Remerie Thierry          1:00:24
84       Deman Kevin              1:06:27
105     Deschepper Curd        1:08:20
108     De Deene Veronique   1:08:30
153     Vandepitte Marnix      1:15:11
206     Ossieur Romain          1:19:21

Geen opmerkingen:

Een reactie posten